Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Mechaniczny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

29 października 2024 roku na naszym Wydziale odbyła się walidacja z kwalifikacji wolnorynkowej "Prowadzenie zajęć z modelowania, skanowania i drukowania 3D"

Była to pierwsza walidacja w kraju dotycząca tej kwalifikacji, sygnowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji, a dedykowanej wszystkim nauczycielom szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych, którzy pragną potwierdzić swoje kwalifikacje zawodowe w powyższym zakresie.

Modelowanie przestrzenne w dobie przemysłu 4.0

Walidację przeprowadziło, jako instytucja certyfikująca, Centrum Modelowania Przestrzennego, we współpracy z Wydziałem Mechanicznym PM, a jako pierwsi poddali się jej wybrani przedstawiciele kadry naukowo-dydaktycznej Politechniki Koszalińskiej, gdzie wymienione technologie stanowią elementy prowadzonych przez nich zajęć dydaktycznych ze studentami.

Na uwagę zasługuje fakt, iż walidacja odbyła się w miejscu, gdzie został utworzony pierwszy w kraju kierunek studiów kompleksowo ujmujący w programach nauczania wspomnianą tematykę - inżynieria modelowania przestrzennego, na którym grupa 24 studentów rozpoczęła już naukę. Świadczy to zarówno o otwartości i gotowości Wydziału Mechanicznego PM na wyzwania związane z edukacją na wszystkich szczeblach dotyczącą wspomnianych technologii, w dobie wyzwań stawianych przez wymagania przemysłu 4.0, a jednocześnie o wzrastającym zainteresowaniu nowymi, innowacyjnymi technologiami ze strony studentów oraz wszystkich grup nauczycieli.

Mamy nadzieję, że da to początek współpracy Politechniki Morskiej w Szczecinie i Politechniki Koszalińskiej w zakresie kształcenia oraz walidacji dotyczących innowacyjnych technik modelowania, skanowania i druku 3D, co w efekcie pomoże szerokiej grupie nauczycieli, zwłaszcza szkół ponadpodstawowych w zdobyciu kwalifikacji wolnorynkowych poszerzających spektrum ich kompetencji zawodowych oraz w pełni wykorzystać potencjał laboratoriów przyszłości w codziennej pracy z uczniami.
 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę